Koen Ursem Software & Design
Projects english language Projecten nederlandse taal

Projecten

Cloud onderzoek.

Op het moment ben ik bezig met studeren hoe Docker werkt in combinatie met een webservice. Ik kijk hierbij ook naar verschillende programmeer talen waarmee dit kan zoals Java, C# en Python. Het doel is om meer te leren over wat in de Cloud nu precies inhoud en hoe dit in zijn werk gaat. Tot nu toe vindt ik het erg interessant en zit er over na te denken of ik dit misschien kan toepassen voor een mobile game met gps.

Blockchain Smart contract onderzoek.

Daarnaast ben ik begonnen met de cursus van Cryptozombies.io waarbij ik wat probeer te leren over de mogelijkheden van smartcontracts op de etherium blockchain. Ook hier zie ik nog leuke mogelijkheden om misschien een game mee te gaan bouwen.

Mathematica leren.

Mijn laatste echte lessen in mathematica en wiskunde dateren terug van mijn VMBO-TL studie tot 2008. Hierna heb ik zowel op de MBO als de HBO geen lessen meer gehad, toen ik op de Universiteit in Utrecht kwam voor mijn pre-master richting Game and Media Technology was dit een groot struikelblok waardoor ik de universitaire studie ben gestopt. Omdat ik nu veel wiskundige em mathematische stukken tegenkom in de game-design wereld ben ik dus zelf begonnen om mijn kennis hierin bij te schaven. Ik ben nu bezig met het doorwerken van de inleiding voor HBO en WO niveau en ga daarna verder met de boeken deel 1 en deel 2.
Het is wel zorgwekkend dat er op de HBO en MBO het idee gegeven wordt dat er geen wiskundige kennis nodig is in de wereld van de ICT. Als ik eerder had geweten dat er nog zo veel meer is had ik hier allang tijd aan besteed voor ik mijn pre-master was begonnen. Gelukkig is het nooit te laat om kennis op te doen, al zal ik de master niet meer op pakken nu ik financieel afhankelijk ben van een inkomen waar een voltijds studie niet echt bij aansluit.

2D Ruimte Spel

Ik ben op het moment bezig om een 2D ruimtespel te maken. De ruimteschepen bestaan uit meerdere losse onderdeeltjes en de speler kan zijn schip bouwen zoals hij/zij dat wil. Het is bij het bouwen van het schip belangrijk om deze op een goede mannier in elkaar te zetten om zo effectief mogelijk te zijn. De speler zal uiteindelijk in het spel zijn eigen factie besturen met meerdere schepen in een poging de ruimte te domineren. Er gaan nog delfbare grondstoffen komen en waar mogelijk een vrijwel oneindige ruimte om te ontdekken.
In de eerste fase van de ontwikkeling richt ik mij op het klaar maken van een eerste versie die in een kleinere gelimiteerde ruimte werkt. Daarnaast zijn de meeste objecten in het spel aan te passen via configuratie bestanden en kunnen er ook nieuwe objecten worden toegevoegd door de speler. Voor deze eerste beta versie komen de volgende dingen nog in het spel:
- Motoren/uitlaten voor de aandrijving van het schip.
- Schilden en stroom modules.
- Raket lanceerders.
- Lasers.
- Computer AI.
- Mining modules en astroïdes om te delven.
Voor de meest recente informatie over mijn Ruimte spel kan je op mijn twitter kijken.


K.U - Koen Ursem
© 2015 - 2018