Ik ben op het moment bezig om een 2D ruimtespel te maken.
De ruimteschepen bestaan uit meerdere losse onderdeeltjes en de speler kan zijn schip bouwen zoals hij/zij dat wil.
Het is bij het bouwen van het schip belangrijk om deze op een goede mannier in elkaar te zetten om zo effectief mogelijk te zijn.
De speler zal uiteindelijk in het spel zijn eigen factie besturen met meerdere schepen in een poging de ruimte te domineren.
Er gaan nog delfbare grondstoffen komen en waar mogelijk een vrijwel oneindige ruimte om te ontdekken.
In de eerste fase van de ontwikkeling richt ik mij op het klaar maken van een eerste versie die in een kleinere gelimiteerde ruimte werkt.
Daarnaast zijn de meeste objecten in het spel aan te passen via configuratie bestanden en kunnen er ook nieuwe objecten worden toegevoegd door de speler.
Voor deze eerste beta versie komen de volgende dingen nog in het spel:
- Motoren/uitlaten voor de aandrijving van het schip.
- Schilden en stroom modules.
- Raket lanceerders.
- Lasers.
- Computer AI.
- Mining modules en astroïdes om te delven.
Voor de meest recente informatie over mijn Ruimte spel kan je op mijn
twitter kijken.